Takk for at du besøkte min verden... Ha en vakker dag!

Velkommen til Eirins verden!

- - - en trygg, god og varm verden med et snev av gjennomtenkt impulsivitet, stor glede og stort engasjement - - -

Dette er da mitt forsøk på å prøve å lage ei hjemmeside. Den bærer preg av hvordan jeg er og hva mine interesser er, hvem jeg er glad i, hvorfor jeg er som jeg er og mine tanker om ting og tang...

Det er ikke alle sidene som det er bilder etc på enda eller som det ligger alle linker til, men ta det med ro, det kommer, det kommer! ;) Nå er jeg hjemme på Ottersøy på ferie, så jeg vet ikke når sida blir oppdatert, men det blir det blir! :)

JEG KOM INN PÅ MELLOMFAGET I ENGELSK VED UNIVERSITETET I YORK! :) Så når jeg drar til England til høsten for å studere der, vil jeg nok bruke denne hjemmesida som en dagbok, en logg, eller blogg om du vil, så kan du -om du føler for det- holde deg oppdatert på hvordan jeg har det! :)

Torsdag 23.juni 2005

I dag kjørte Gaute og jeg til Levanger. Var innom Statens Hus på Kolvereid og henta gule 4H-lodd på 4H-kontoret -jeg er avbilda på dem :o og leverte bilen på verksted på Verdal, så de skulle få koble til sentrallåsen på døra de fiksa på etter Gaute sin lille kræsj for noen måneder siden. Da vi kom til Levanger gjorde jeg unna noen ærender på Magneten, før et ble tid for å dra siste flyttelasset ut av leiligheta. Det skal til Skogn, til søstera til Gaute og kjæresten hennes sin kjeller. Skal stå der til høsten til Gaute skal ha det til studenthybelen sin... Trist å levere fra seg nøkkelen til den koselige leiligheta vår ja, men nå står den tom, klar for de nye leieboerne til å flytte inn... Blir vel St.Hans-feiring i Leksvika i kveld da, kan bli koselig... :)

Onsdag 22.juni 2005

I dag har jeg hatt fri. Ganske behagelig egentlig etter en lang dag på jobb i går. Hadde en fin dag på Bakkan med Gunn-Rita i dag, med åpning av nye Prix (stort, lyst og fint!), shopping og trening på treninsstudioet på Kolvereid. Herlig! :) Utpå ettermiddagen hjalp jeg mamma'n min med å luke ugress etc i blomsterbedet ved butikken på Ottersøy, da Ottersøy og Omegn Hagelag skulle ha dugnad der, men så få møtte opp at jeg steppa inn som ekstra arbeidskraft. Med rompa i været og nesen i jorda stod vi da slik noen timer i sola! :)

Mandag 20.juni 2005

Dagens bilde:
Gaute og jeg ute på tur i kajakk! :) Herlig!

I dag hadde jeg fri fra jobb og Gaute hadde fri fra silomåkinga. Vi hadde planer om å dra ut og padle kajakk i godværet. Jeg hadde sett for meg blikk stille hav, blå himmel, sol, varme og måkeskrik. Men neida. Blikkstille var det til tider, men til gjengjeld så var det grått og trist, - og det regna. Veldig. Men vi håpa på at det skulle lyse opp og dro ut likevel. Vi hadde en fin tur da, min første kajakktur. Har padla kano før, men aldri kajakk. En spennende og morsom opplevelse. Gikk greit oppi kajakken, men det som var ekkelt var å komme seg opp i den og ikke minst ut. Ble så kald på lårene da det begynte å regne...siden det var min først tur torde jeg ikke ha på sprutetrekket da jeg ikke kan eskimo-rulla... MEN en fin tur var det likevel. -har du forresten noengang vært så nært sjøen når det regner at du hører den fantastiske lyden regnet lager når det treffer blikkstille vann? Helt spesielt. Må oppleves! ;)

Søndag 19.juni 2005

Dagens bilde:
Vennebilde av "gjengen" som ble tatt hos FAME fotografene i Trondheim, et minne for livet ja!

Etter ei slitsom seinvakt i godværet var det herlig å besøke Gunn-Rita som hadde kommet hjem til Kolvereid etter ei uke på Mallorca med ei venninne. Koselig å se henne igjen, men også veldig moro å endelig få bursdagsgaven min fra i fjor, et bilde fra FAME som vi tok der for noen måneder siden. Kjøpte utenom et stort bilde med passpartou (hvordan skrives egentlig det ordet?) som vi fikk halv pris på dersom vi kjøpte fire av dem, med samme bilde i samme størrelse, samme ramme og samme passpartou. Det ble kjempestilig! :) Synes at det bildet er så varmt og godt, du ser at vi er gode venner, alle har et så ekte smil og bare koooser seg. Et riktig kosebilde. Har allerede hengt det opp på veggen jeg! ;)

Fredag 17.juni 2005

JEG KOM INN, JEG KOM INN, JEG KOM INN! :)

Tirsdag 14.juni 2005

Dagens bilde:
Ute på seiltur med vår nye seilbåt, en vakker Hanse 312 med navnet "Felicia".

Jeg kom inn på universitetet i York, på mellomfagsstudiet i engelsk der! :) Jippi! :) Fikk nemlig siste karakteren i går, og fikk HINT til å fakse over resultatene, og i dag kom beskjeden jeg hadde venta på; jeg fikk plass, om jeg ville ha den. Gleder meg vilt, det blir spennende.. :)

Tirsdag 14.juni 2005

Gaute og jeg kom til Ottersøy søndag kveld, i går ble det bare avslapping og kos hjemme og en tur ute i regnværet. I dag begynte jeg jobbinga på sykeheimen på Kolvereid. Har fått noen ekstra vakter før sommerferiejobben min som ferievikar starter der om to uker. Men etter tidligvakta på jobb idag drog pappa, Vegard og jeg ute på sjøen med den nye seilbåten vår. En fantastisk tur ute i frisk luft, med både koseseiling rundt Marøya og ordentlig seiling med bra krenking på båten mot Svinøya. Vi plukka opp mamma på Rørvik da hun kom med Namdalingen! Herlig seilas, var ute i fem timer! :)

Se tidligere dagboknotater under arkiv for dagbok.